Wat zijn de regels voor motorscooters?

Hallo,

Voor sommige motorscooters moet je wel een motorrijbewijs hebben en andere weer niet. Ik snap niet precies wanneer je wel met een motorscooter op de weg mag (met auto rijbewijs). Als je op een motorscooter mag die op de snelweg kan is dit wel interessant.

Groetjes,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt er vanaf wanneer je je rijbewijs hebt gehaald.
Voor 19 jan. 2013 mag je met een autorijbewijs op een drie wieler.
Daarna alleen met motor rijbewijs.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/welk-rijbewijs-heb-ik-nodig-voor-een-motorscooter-met-3-wielen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus een motorscooter (die op de snelweg mag dus) met drie wielen (bijvoorbeeld twee wielen voor) en als je je rijbewijs voor 19 jan 2013 hebt gehaald mag je met een autorijbewijs op rijden voor alle tweewielers (of als je je rijbewijs B na 19 jan. 2013 hebt gehaald) moet je een motor (A) rijbewijs hebben.
https://www.google.nl/search?newwindow=1&biw=1920&bih=976&tbm=isch&sa=1&q=motorscooter+drie+wielen&oq=motorscooter+drie&gs_l=img.3.0.0i24l2.22638.23475.0.25734.5.3.0.2.2.0.98.234.3.3.0....0...1c.1.35.img..0.5.239.vGjDBHbvEjY

Antwoorden (1)

Bij mijn weten is alleen de Piaggio MP3 leverbaar als motorscooter voor een B rijbewijs. Deze uitvoering heeft een extra voetrem die voor en achterrem bedient en de voorwielen staan iets breder uit elkaar. ^lr