Wat zijn de limitaties van een a1 rijbewijs?

Hallo,

Ik weet dat je dit gewoon kan opzoeken bij rijksoverheid alleen hier staat maximaal 11 Kw en 125cc. Dit heeft volgens mij een scooter al?

Wat zijn de gevolgen als ik bijv op een ninja 250 ga rijden met een a1 rijbewijs? 250 cc vind ik zelf al minimaal en in andere landen is dat gewoon een leervoertuig. Ik kan echt geen 2 jaar wachten op me a2 meteen te halen en een 125 is amper tweedehands te vinden en die kan je daarna meteen verkopen dus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo moeilijk is dat niet om te achterhalen je rijdt dan namelijk zonder rijbewijs. Zoek maar op wat dw gevolgen zijb

Antwoorden (1)

Inderdaad; 11 kW, 125 cc voor een A1-rijbewijs. Wat je van deze eisen vindt is niet van belang, zo is nu eenmaal de wet. Ga je toch rijden op een motor uit de 'verkeerde' categorie dan kun je een boete krijgen van eur 340.- als die overtreding voor de eerste keer begaan wordt. Zeker ontstaan problemen met de verzekering als je een ongeluk veroorzaakt en blijkt dat je een motor hebt bestuurd zonder het rijbewijs dat voor die motorcategorie geldig is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, duidelijke uitleg, goed antwoord.