Mag je met een brommerrijbewijs op een 50cc motor?

Ik heb een Aprilia RS50, deze kan onbegrensd zo'n 90 km/h. Als ik deze bij RDW laat omkeuren tot motor (met motorkentekenplaat), mag iemand met een AM (en B) rijbewijs hier dan op rijden op de openbare weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8K

Antwoorden (3)

Nee, met een AM rijbewijs mag je enkel op een 50 cc bromfiets / snorfiets rijden.
Zodra je hem als motor laat keuren heb je een motorrijbewijs nodig om hem te besturen.
Zolang hij 50 cc is mag je hem met een AM rijbewijs besturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij blijft 50cc Dat is nu net wat ik niet zeker weet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een motor is mag je hem niet meer besturen. Dus als je hem om laat keuren is het over met de pret!
Een kentekenplaat voor motor, betekent ook een motorrijbewijs. Blijft er n plaatje (tegenwoordig brommerkenteken) op, dan kun je met am blijven rijden. Zelfde met brommobielen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de brommer op brommerkenteken houden. Bij een aanrijding ben je altijd niet verzekerd.
als je wordt aangehouden met een opgevoerde brommer die 90 rijd heb je een probleem, maar als je op een motor rijdt is een zware overtreding.
als je het legaal wil doen moet je de brommer weer begrenzen.