wat is de maximum snelheid van een motor met 125cc motor en maximaal 11 kW?

dit omdat ik graag motor wil rijden dus als ik mijn autorijbewijs haal over 2 jaar wil ik ook mijn motor rijbewijs halen maar dan mag je de eerste 2 jaren alleen een motor besturen met een motor inhoud van 125cc en een maximaal vermogen van 11 kw maar mag je hier wel mee op de snelweg?
en is het wel de moeite waard om een lichte motor te kopen die misschien niet eens snel genoeg is om voor een vrachtwagen uit te blijven.
dus graag een beetje advies en heeft iemand ervaring met deze motoren en hoe snel deze kunnen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41K

Antwoorden (4)

rond de 100 Km h mag je nemen voor een gewone nieuwe.
hangd ook af van merk maar daar mag je rondaf zeker van zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen 2takt en 4takt, een 125cc 4takt loopt zo´n 100 dus dat is niks.
Zelf heb ik een watergekoelde 80cc honda 2takt die 120 loopt dus als je een goede 125cc hebt loopt hij tegen de 150 aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je stelt klopt niet.

Je mag een maximaal vermogen van 25kw. En dan kan je ook gewoon bijvoorbeeld een kawasaki ninja 250r rijden die een top heeft van 176.

Dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken dat je niet snel genoeg bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gemiddelde 125cc 4takt motor rijdt rond de 100 km/u, met veel tegenwind kan dit zakken tot 95/90 km/u. Een moderne 4takt motor kan dan weer met goede weersomstandigheden leunen tot aan 115/120 km/u.

Je mag hier mee op de autostrade, maar lange stukken afleggen is niet comfortabel. Ik vind een 125cc motorfiets zeker de moeite waard om rijervaring op te doen, en ook om te bekijken of het motorrijden je bevalt