Hoe bestonden de motors?

Hoe bestonden de motors vroeger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bestonden de motors vroeger?
Ligt dit nou aan mij of......??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, zie mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je?

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mensen maakten ze...

Maar wat bedoel je precies met 'bestonden' en wanneer was 'vroeger'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met vroeger de tijd voor de motors van nu bedoeld:

Vroeger bestonden motors niet. In 1897 zijn de eerste motors gemaakt. Ze hadden voor die tijd wel al fietsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hiermee de verbrandingsmotor bedoeld, waarmee motoren worden aangedreven? Dan kunnen we wel een eindje terug in de negentiende eeuw. Om precies te zijn ontwikkelde...

Nikolaus August Otto was de mede-uitvinder van de verbrandingsmotor in 1867 en de stichter van de motorenfabriek Deutz AG (IVECO sinds 1975). In 1867 ontwikkelde hij de eerste viertaktmotor of Ottomotor. Hier ligt de basis van de bedrijven Daimler en Mercedes-Benz...

De allereerste motorfiets met een benzinemotor was echter de Einspur of Reitwagen van Gottlieb Daimler en Wilhelm Maybach in 1885...

De Einspur (éénspoor) wordt als de eerste motorfiets met benzinemotor ter wereld beschouwd.

Deze door Gottlieb Daimler en Wilhelm Maybach in 1885 gebouwde machine wordt als de voorloper van de motorfiets beschouwd. Hij was voorzien van een zgn. Ottomotor, die volgens het viertaktprincipe werkte. Daimler en Maybach hadden eerst gewerkt bij het bedrijf van Nikolaus August Otto en Eugen Langen, Deutz.

De Einspur werd ook Reitwagen en Petroleum-Reitwagen genoemd, omdat de zithouding op die van een ruiter leek. In zekere zin had de Einspur al moderne trekjes zoals wielen van gelijke grootte, een draai-gashandvat en flexibele ophanging van het blok...

De originele machine ging bij een brand in 1903 verloren, maar in diverse musea zijn replica's te zien. De naam Einspur zou in de motorwereld nog enkele malen terugkomen, bijvoorbeeld bij de Mauser Einspurauto (in Frankrijk: de Monotrace) en de Bastert Einspurauto...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gottlieb Daimler heeft in 1880 de eerste motorfiets ontworpen. Deze had een houten frame en had een stoommotor. Maar deze werd al snel vervangen door de benzinemotor.
In 1894 bouwden de Duitse broers Hildenbrand een motorfiets met een stalen frame en een benzinemotor. Deze reed maar 40 km/u en dat was snel want deze motorfiets had als rem een metalen schaaf die over de grond heen schuurde. Door de uitvinding van de benzinemotor gingen meer mensen motoren uitvinden.
In 1901 kwamen de Parijse broers Werner op het idee om de motor tussen de 2 wielen te monteren. Het achterwiel werd aangedreven door een lerenriem en was de eerste motorfiets die velgremmen had. Deze motorfiets de ontwikkeling van de 20ste eeuw. Van toen af aan ging de ontwikkeling van de motorfiets snel. In Europa en Amerika werden nu overal motorfietsen gemaakt. Bekende merken waren: Indian, Harley en Exelsior. In de jaren daarop werden de motor en het uiterlijk steeds beter en moderner.

Foto van een van de eerste motors of motorfiets.