Ligt eraan hoe zwaar iemand is en waar je op rijd ik denk ongeveer c.a 60
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De top uit een 50 CC ligt op ongeveer 160KM/H.
Zonder extreme ingrepen rijdt een tweetakt ongeveer 100 en een 4 takt ongeveer 80KM/H.
Ik heb het over 50 CC MOTOREN, niet over 49 CC bromscooter/brommers, die mogen 45 en halen in de praktijk 50-60 KM/H.
Ze zijn elektronische en vermogens begrensd.
Die laatste begrenzing ligt onder vuur, een brommer kan daardoor tientallen malen zo vervuilend zijn als een auto.

Toegevoegd na 15 minuten:
het plaatsen van een snelle cilinder op een bromscooter maakt er een motor van.
Het dichtstoppen van het zijpijpje in de bocht van de uitlaat heft de verstoring van de vermogensopbouw op.
Dat levert. direct op dat de bromscooter niet meer aan de wettelijke eisen voldoet .

Helaas stelt men nog steeds de bromscooter niet gelijk aan de moped welke 4.9KW mag hebben en wat harder mag dan bromscooters. Met dit vermogen haalt de moped echter ook wel 100KM/H maar dat mag je er niet meer rijden.

Het zou volgens mij, nu er ook praktijkexamen is en er een aparte klasse voor is tij zijn om brommers tot lichte motoren te verklaren en ze toegang te geven vergelijkbaar met brommobielen.
Door de snelheid tot 70 vrij te geven kunnen ze dan met het normale verkeer mee ipv op fiets-/brommerpaden.
De brede scooters veroorzaken daar veel brokken omdat ze breder en sneller zijn.

De elektrische scooter/bromfiets is een klasse apart, deze haalt max 50, vervuilt niet en is op niet te lange afstanden een heel serieus alternatief.
Overigens bestaat de eerste elektrische MOTOR al.
Als je dus 50CC motoren bekijkt kunnen die ongeveer 7-10 KW max produceren.
De topsnelheid van een 50 C met titaan krukas ligt meen ik tegen de 200KM/H. deze motor leverde ongeveer 50PK
wat ongeveer 35 KW is.(bij meer da 20 000rpm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van veel dingen af. Wat voor tandwiel combinatie, wat voor carburator de grote van de wielen. Maar wettelijk is het 45 km/ uur het max.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 49cc motor kan met gemak de 70Km halen als deze onbegrensd is.Als men bij een bromscooter de begrenzings ring uit de koppeling het zijbuisje van de uitlaat en de vernauwing hieruit verwijderd(eigen ervaring) Worden dezelfde motor en overbrenging in een groter voertuig gebouwd,dan zal deze snelheid niet gehaald worden vanwege het gewicht en de luchtweerstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Km per uur is eenheid van snelheid en cc is een volumemaat, je kan ze dus niet met elkaar vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jup wou het ook al zeggen maar je was me voor
Ha, die Kelvinp;

Al in 1977 werd het wereldsnelheidsrecord voor 50cc-motoren door Henk van Kessel op 221,5km/u gezet. Helaas duurde het niet lang tot dat record door Jan Huberts met 3km/u werd verbeterd. Inmiddels ligt het record als ik me niet vergis op zo'n 231km/u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met begrenzing en standaard onderdelen, zal deze ongeveer 50-55 km per uur rijden.

als je de begrenzer uit je uitlaatbocht haalt en vario eruit, haal je al snel 65 km per uur.

mocht dan de boel nog verder op tunen, dan kan je zo de 85 km per uur halen met je 50cc cilinder.

ik rijdt zelf Malossi MHR Replica Minarelli Horizontaal LC 70cc:

http://www.s2parts.nl/malossi-mhr-replica-minarelli-horizontaal-lc-70cc-63.html

dan heb je nog meer inhoud en rijd je dus nog sneller. Je moet alleen wel oppassen voor rollerbanken.