is de yamaha R1 de snelste motorfiets? ( welk bouwjaar is het snelst? )

zonder turbo`s en opgevoerde onderdelen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De Suzuki GSX1300R is een motorfiets van het Japanse merk Suzuki die sinds 1999 op de markt is. Dit was de eerste productiemotor die de 300km/h-grens doorbrak. De bijnaam van deze motorfiets is Hayabusa, de Japanse benaming van de slechtvalk die bij het slaan van zijn prooi eveneens snelheden bereikt van meer dan 300km/h. Deze valk jaagt onder andere op de merel (Engels: Blackbird). Mogelijk is destijds bewust gekozen voor een subtiele verwijzing naar deze serie van Honda. Tot de introductie in 1999 had de Honda CBR 1100 XX Super Blackbird namelijk de titel van snelste productiemotor in handen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou zeggen dat de Y2K het snelst is. Maar je mag in Nederland toch hooguit 130 dus het heeft geen nut.

Toegevoegd na 17 minuten:
230 kg, 320 pk en 370 km/h. (volgens de fabriek dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
370 ???
De KAWASAKI ZZR 1400 is de snelste productie motor. 310 en 200 pk. Is een fraktie sneller dan de Suzuki hajaboesha 1300.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Stefan123;

Als je met de snelste bedoelt de motor met de hoogste topsnelheid is dan zal de R1 met 182pk op 206kg een flink eind komen, maar volgens mij heeft de BMW S100RR (193pk, 204kg) dan betere kaarten, zeker als je weet dat de meeste van dat type in de praktijk al gauw 198pk blijken te leveren.
Overigens lijken de fabrikanten bijna nooit meer een topsnelheid op te geven. Maakt niet uit, want dat is zo ongeveer het minst interessante feitje over dergelijke brulijzers.
k denk trouwens dat de S1000RR de R1 op de meeste disciplines (acceleratie, souplesse, topsnelheid, handling & weggedrag en remmen) de R1 wel zal verslaan. Behalve qua prijs, dat wint de R1....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honda cbr 1000rr fireblade..