Moet je een theorie examen afleggen voor het motorrijbewijs(A) als je een Autorijbewijs(B) bezit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
30.4K

Antwoorden (9)

Ja, dit heeft met gevaren herkenningen te maken op de motor, en de motor heeft ook andere voertuigeisen vandaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja omdat een auto heel anders is dan de motor theorie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook als je al een rijbewijs B (personenauto) hebt
Wanneer je het motorrijbewijs A wilt halen, moet je eerst slagen voor het bijbehorende theorie-examen. Oók wanneer je je rijbewijs B al hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat moet. Een motor is een heel ander voertuig dan de auto, alleen daarom al zijn er andere regels en dingen waar je attent op moet zijn, zoals bijvoorbeeld het niet rijden over een signalering op de weg wanneer het regent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dit is een compleet ander examen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, voor beide rijbewijzen zijn aparte theorie-certificaten nodig. Zie de website van het CBR
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat moet.
Met motor word er veel meer gekeken naar plaats op de weg, hoe je een bocht neemt, kijkgedrag et cetera.

Succes met het behalen van je motor rijbewijs! ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger hoefde je niet nog een keer je theorie te doen als je al een rijbewijs had. Zo heb ik zelf nog mijn motor rijbewijs kunnen halen zonder theorie te volgen omdat ik al een autorijbewijs had.

Maar die regels zijn verandert. Binnenkort moet je ook een brommer rijbewijs halen. In tegenstelling tot nu, want nu is theorie examen doen voldoende.