Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je een theorie examen afleggen voor het motorrijbewijs(A) als je een Autorijbewijs(B) bezit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
30.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ja, dit heeft met gevaren herkenningen te maken op de motor, en de motor heeft ook andere voertuigeisen vandaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja omdat een auto heel anders is dan de motor theorie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook als je al een rijbewijs B (personenauto) hebt
Wanneer je het motorrijbewijs A wilt halen, moet je eerst slagen voor het bijbehorende theorie-examen. Oók wanneer je je rijbewijs B al hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat moet. Een motor is een heel ander voertuig dan de auto, alleen daarom al zijn er andere regels en dingen waar je attent op moet zijn, zoals bijvoorbeeld het niet rijden over een signalering op de weg wanneer het regent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dit is een compleet ander examen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, voor beide rijbewijzen zijn aparte theorie-certificaten nodig. Zie de website van het CBR
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat moet.
Met motor word er veel meer gekeken naar plaats op de weg, hoe je een bocht neemt, kijkgedrag et cetera.

Succes met het behalen van je motor rijbewijs! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger hoefde je niet nog een keer je theorie te doen als je al een rijbewijs had. Zo heb ik zelf nog mijn motor rijbewijs kunnen halen zonder theorie te volgen omdat ik al een autorijbewijs had.

Maar die regels zijn verandert. Binnenkort moet je ook een brommer rijbewijs halen. In tegenstelling tot nu, want nu is theorie examen doen voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding