Mijn motorhelm gaat pijn op mijn hoofd doen, na een uur rijden. Weet iemand hoe ik de helm wat ruimer kan maken?

Na een uurtje rijden voel ik steeds meer druk van de motorhelm op mijn voorhoofd. Het gaat steeds meer pijn doen, naarmate ik langer doorrijd. Ik heb al geprobeerd met een hete lepel de schaal aan de binnenkant wat in te duwen, maar dat heeft geen resultaat.
Ik zoek naar een oplossing om de helm aan de voorkant een paar millimeter meer ruimte te geven, uiteraard zonder de veiligheid aan te tasten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies zoals jij het beschrijft heb ik het ook. Toen ik de helm paste zat ie perfect. En ook het eerste uur rijden zit ie als gegoten, maar dan toch weer die vervelende druk op mijn hoofd.
Als ik er geen oplossing voor heb, ga ik toch maar voor een nieuwe. Want op deze manier zijn lange ritten eigenlijk niet meer leuk.
En bedankt voor je beoordeling als GV.

Het beste antwoord

Als je echt hoofdpijn gaat krijgen en je denkt dat dit ligt aan de binnenschaal kan je evt een heel klein deel weghalen. Dit maakt wel je helm kwetsbaarder. Als het een nwe helm is zou je kunnen overwegen om te kijken of je een deal kan maken met de zaak waar je hem hebt gekocht. Danwel zet de 1 op marktplaats en koop zelf een nwe welke je eerst uitgebreid test. Elke aanpassing aan een helm levert je het probleem op dat de fabrieksgarantie vervalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De binnenvoering gaat na verloop van tijd altijd wat 'inslinken' en dan komt de helm vanzelf wat ruimer om je hoofd te zitten. De helm moet echter niet onaangenaam drukken. Sommige fabrikanten leveren losse wangstukken in verschillende maten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de helm al bijna een jaar en het probleem wordt niet minder, dus ik ben bang dat hij niet meer zal inslinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat de helm nieuw was:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij is niet nieuw. Ik had ook eigenlijk gelijk naar de winkel terug moeten gaan, toen ik merkte dat hij te strak zat, dan had ik hem nog kunnen ruilen. Maar ik dacht steeds dat het wel zou verbeteren. En om hem na een jaar nog te ruilen, dat zal de winkel niet doen.
Scheelt iets als je een ondermuts draagt. Bij de motorzaken te koop al zo'n col met bivakmuts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een dunne ondermuts geprobeerd, maar dat maakt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn broer namelijk wel, vandaar mijn tip. Lekker warm en minder last van drukpunten. Kostte geloof ik maar 8 euro of zo. Hij is er blij mee. Wat jammer dat het jullie niet helpt. Vraag nog eens bij de motorzaak? Mischien is er inmiddels wat nieuws voor!
Ga niet met een motorhelm prutsen .
De helm is zo ontworpen op veiligheid .
En als je wat weghaald hoe klein dat ook is dat brengt dan de veiligheid van de helm in gevaar .
En dan heb je er altijd een zwak punt in de helm .
Prbeer die helm te verkopen . en koop dan een nieuwe .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even voor de goede orde; die helm is de ENIGE vorm van 2 centimeter brede kreukelzone die je hebt tussen jouw hoofd en een willekeurig hard, metalen of betonnen vorwerp waar je met 100 kilometer per uur tegenaan zou kunnen koppen en jij wilt daar stukjes tussenuit halen?
Zoek voordat je verder gaat eens op youtube naar "motoraccident" en bekijk dan of je ermee verder wil!
Koop alsjeblieft gewoon een nieuwe helm en laat je goed voorlichten in de winkel, het personeel zal je helepen met passen en dan heb je een comfortabele en veilige helm...