Hoe voorkom ik dat het vizier van m'n helm beslaat? Ik heb hem met deze temperaturen graag dicht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

Het goed schoon houden van je vizier is een eerste vereiste. De tip van vaatwasmiddel of shampoo aan de binnenzeide aanbrengen werkt maar dit heb je niet altijd direct bij de hand. Als noodmiddel kan je een prop krantenpapier nemen en hiermee goed over de binnenkant van je vizier gaan. Heb je een al wat ouder, beschadigde vizier dan is het aanschaffen van een nieuw vizier zeker aan te bevelen. Ga zorgzaam met je helm en vizier om. Een beschadiging van je vizier zal er voor zorgen dat deze sneller beslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Eén van de vervelendste en ook gevaarlijkste dingen waarmee je te maken krijgt is condens op je vizier. Inmiddels zijn er een paar redelijk tot goed werkende produkten verkrijgbaar om dit te voorkomen. Zelf gebruik ik een Pinlock binnenvizier dat in je normale vizier wordt vastgezet door middel van twee pinnetjes die in twee gaatjes in het vizier worden geplaatst. Een Pinlock-vizier kost rond de vijftig gulden. Let wel op dat je het tweede type Pinlock-vizier koopt. Dit binnenvizier heeft een siliconenlaag rond de buitenrand die voorkomt dat het binnenvizier het gewone vizier kan raken of dat zandkorrels tussen de twee lagen kunnen komen en zo de vizieren kunnen bekrassen. Daarnaast zweren sommige motorrijders juist bij het Fogcity inplakvizier dat aan de binnenkant in je vizier wordt geplakt.

Een oud middeltje om condens te voorkomen is om je vizier in te smeren met een dun laagje afwasmiddel waardoor het condens zich tijdelijk niet meer aan het vizier kan hechten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar zjn gewoon spuitbusjes anti-condens voor te koop.
werkt uitstekend, ik gebruik het altijd op m'n badkamerspiegel.
13 jaar geleden
Het is te voorkomen, het vizier goed schoonhouden en na afloop (of als het begint te regenen) inspuiten met bijvoorbeeld "Rain". Dit is een goedje dat het vizier extra glad maakt, waardoor de regen er als het ware afwaait. Zorgt bovendien dat de binnenkant minder snel beslaat, zodat je je vizier dicht kunt houden en stukken minder last hebt van water aan de binnenzijde van het vizier. Als je dan bovendien handschoenen hebt met aan de bovenzijde leer of een stukje zeemleer, dan kun je onder het rijden makkelijk even snel het vizier schoonvegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit spul werkt perfekt!

zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkom-beslagen-bril-helm.106709
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste antwoorden die ik op deze vraag lees zijn geen antwoord op de vraag maar gaan over de buitenkant van het vizier. Ook RainX, wat ik zelf ook altijd gebruik, wordt aan de buitenkant toegepast en is er voornamelijk voor dat de regen soepel van het vizier verdwijnt zodat je niet steeds zelf met je handschoen hoeft te vegen.
Aan de binnenkant kun je een extra vizier erin laten zetten, het zgn Pinlock vizier (zie link). Is voor bijna iedere helm verkrijgbaar en werkt perfect (eigen ervaring want ook ik ben vandaag weer op de motor naar mijn werk gegaan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insmeren met afwasmiddel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinlock vizier kopen.
Die plak je aan de binnenkant.
Is werkelijk super goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pinlock heb ik zelf als motorrijder erg goede ervaringen mee en wasmiddel zal vast ook helpen maar nog veel simpeler en altijd bij de hand: je eigen speeksel. doen duikers ook. al is het maar voor noodgevallen.