Nee, bestaat niet om verschillende redenen:
1) Er zijn motoren waar maar een kleine 1000 km per jaar mee gereden worden, puur met warm en droog weer voor de hobby
2) Een motorrijder is erg afhankelijk van de veiligheid en betrouwbaarheid van zijn motor. Daardoor worden motoren (meestal) erg goed onderhouden. Dit komt natuurlijk omdat een motor maar 2 wielen heeft en geen airbag of verder beschermende onderdelen. De motorrijder is erg kwetsbaar.
3) Een motor heeft geen ruimte voor allerlei reserve onderdelen dus ook hiervoor moet de motor betrouwbaar zijn.
Natuurlijk zijn ook hier uitzonderingen en rijden er motoren met gladde banden en slecht onderhouden rond. Dit zijn er maar zo weinig dat hiervoor een APK wel erg veel goedwillende treft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een motor ben je kwetsbaarder dan in een auto. Je zou echt dom zijn wanneer je je motor niet goed (laat) onderhoud(en). De meeste motorrijders weten dat goed en handelen hier ook naar.
Bij verkeerscontroles worden motoren wel goed gecontroleerd. Is je motor niet in orde dan kan je motor in beslag genomen worden.