ik zit net op de middelbare school moet ik elke dag van hellevoetsluis naar brielle fietsen 7 km dus heeft iemand een tip waardoor het sneller gaat

geef een tip hoe het fietsen makelijker gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht altijd dat de afstand van hellevoetsluit naar brielle meer was dan 7 km.

Antwoorden (16)

Fiets samen met vrienden/vriendinnen
Luister wat muziek (ALS je op een los fietspad fietst)

Denk niet aan de afstand die je moet fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van je favoriete muziek op je ipod?
Daardoor lijkt de afstand echt een stuk korter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je banden goed hard oppompen en je schooltas niet onnodig zwaar maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je fiets in tiptop conditie. Banden goed opgepompt, goede remmen, olie waar olie moet.
Als je kunt kiezen: hoe meer versnellingen hoe lekkerder fietsen.
Met muziek op de fiets moet je oppassen, hooguit een dopje in één oor, anders ben je afgesloten van de buitenwereld, en je bent al zo kwetsbaar op de fiets.
En tenslotte: in gezelschap fietst het prettiger en voel je de eventuele tegenwind minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+voor die tip van maar één oortje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, mooi antwoord
Je gaat sneller met een fiets met motortje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een elektrische fiets je moet zelf wel trappen maar je krijgt als het ware een duwtje in de rug waardoor je sneller gaat, vooral bij jongeren moet dat enorm veel schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van belang is om op tijd van huis te gaan om ergens op tijd te komen. Racen heeft geen enkel nut.
Het is het beste om van school uit een constante snelheid aan te houden om de totale reistijd te meten.

Dan weet je direct hoe laat/vroeg je de deur uit moet om op tijd op school te zijn. Kijk uit naar een markeringspunt wat zich op de helft van jouw route bevindt.

Laat boeken, sportkleding en sportschoeisel achter op school in jouw kluis, zolang je het niet nodig hebt.

Indien nodig, kijk uit naar een fiets met versnellingen en zorg voor de juiste bandenspanning.

Het meerijden in een groep kan leuk zijn, maar met een lager tempo wat jij gewend bent is dat slopend.
Google ook even of jij echt wel de kortste route rijdt.
Oordopjes tbv muziek is uit den boze in het verkeer.

Zie je toevallig dat elke dag de buurman/vrouw op haar
rijwiel met hulpmotor ook om die tijd die kant op gaat,
vraag dan of hij/zij als stayer wil fungeren.
Dan zit jij in ieder geval in de slipstream.
(overleg voor de juiste snelheid)

Een alternatief is een abonnement op openbaar vervoer ivm de veiligheid met de donkere herfst/winterdagen
of een bromfiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kippeneindje, een half uurtje. Vraag op de verjaardag een racefiets, dan doe je er 20 minuten over.
Hier op het platteland moet wel 10 tot 18 km worden gefietst. Als je het samen doet, is het leuk en zo voorbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen met iemand of met een groepje fietsen is gezelliger. En anders een leuk muziekje opzetten...dat helpt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet ervan. Het zijn voor mij de dingen, waar ik nu (70) nog met heel veel plezier aan terugdenk. ik vond het toen ook lekker, als was het wel een stukje meer dan 7 km
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harder fietsen is natuurlijk een optie want dat gaat sneller. Ik zou, als je sneller wil leren fietsen, een trainingsschema vragen aan iemand die daar kijk op heeft. Denk hierbij aan intervaltraining. Dus niet altijd in 1 strak tempo naar huis of school racen.
In een groepje rijden, en elkaar om beurten uit de wind houden is helemaal goed natuurlijk.
En doe dat op weg naar huis want een naar zweet ruikende klasgenoot daar zit niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Áls je daartoe in staat bent en je ouders dat óók willen,dan een goeie fiets aanschaffen met genoeg versnellingen.

Of je fiets,die je nu hebt,in goede conditie houden.
(Bandenspanning checken,trappers,e.d.)

En ook natuurlijk wat gezelligheid voor onderweg (muziekje luisteren op de Ipod,met andere scholieren kletsen terwijl je op naar school bent,e.d.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heen (als je te laat bent): muziek in waar je harder van gaat fietsen, om nog enigszins op tijd te komen.
Heen (als je op tijd bent): muziek in waar je lekker rustig mee wakker wordt, probeer te verzinnen wat je gedroomd hebt, kijk om je heen, bedenk wat je gaat doen, wat je 's avonds gaat eten.
Terug (als je moe bent): rustig muziekje en probeer je dag op een rijtje te zetten, wat was moeilijk, wat was leuk, wat was stom, bedenk dat je thuis een lekker kopje thee met een stroopwafel hebt.
Terug (als je snel terug moet): lekker rustig fietsen, boeien als je dan ergens te laat komt. je hebt een dag school gehad dus ze wachten maar even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allerlei goedbedoelde antwoorden. Ook ik heb zo'n rot-eind moeten fietsen en nu mijn kinderen ook weer. Er is niet veel aan te verbeteren, je zult er gewoon iedere dag doorheen moeten net als vele anderen die balen.
Misschien kan je voor de winter en de heel gure dagen wel een OV-kaart lospeuteren bij je ouders? Of de kosten hiervan delen met je ouders?
Ik heb met onze kids de afspraak dat ze bij heel vies weer met de bus mogen en dat bekijken we iedere keer weer opnieuw. En als ik zie dat ze bijvoorbeeld doodmoe zijn dan mogen ze ook wel eens een keer met de bus maar het blijft toch voornamelijk afzien.
Veel mooier kan ik het ook niet voor je maken.
En met een MP-3 speler kan je de tijd een heel stuk verkorten voor je gevoel!
Succes de komende jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen waarom jou kinderen niet het hele jaar door met het openbaar vervoer mogen? Is dat omdat jij vroeger moest fietsen....dus moeten hun ook maar fietsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mijn zoon met een vriend fietst en het voor zijn vriend niet leuk is als hij wel altijd met de bus mag. Ook duurt de busreis een heel uur ipv 40 minuten fietsen. Dan blijft er bijna geen vrije tijd meer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee duidelijk, ik vraag me dat namelijk altijd af bij mensen die hun kinderen kilometers laten fietsen in weer en wind. Maar ik vind jou antwoord duidelijk en begrijpelijk.
de wet van de aerodynamica. Trek gladde kleding aan die goed om je lijf zit en niet te veel wappert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fiets samen met je vrienden vriendinnen
fiets met je ipod dan vliegt de tijd snel

vertrek op tijd zodat je je niet moet haasten!!!!

rij rustig zodat je niet te moe wordt.