Wat is gezonder/minder ongezond? Te fiets of met de auto door een drukke binnenstad vol uitlaatgassen?

Op de fiets krijg je beweging, dus gezond, maar adem je ook uitlaatgassen en dergelijke in.
In de auto krijg je geen beweging, maar wordt de vervuilde lucht wel gezuiverd het interieur ingeblazen.

Laat ik Amsterdam of Rotterdam nemen als voorbeeld en niet Peking ;).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

ALs we allemaal nou op de fiets door de binnenstad fietsen is het meest gezond.
Je kan misschien een alternatieve route kiezen waar je niet direct langs de auto's rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Beide is ongezond, daar Nederland een van de hoogste concentraties fijnstof heeft ter wereld, een sluipmoordenaar die de overheid graag stil houd, maar de meeste slachtoffers maakt in dit land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen nou eens zou gaan fietsen..

Is de filter in je auto wel een fijnstoffilter? Ik denk eigenlijk van niet.

Wel adem je tijdens het fietsen veel meer en dieper, dus dat zou autorijden gezonder maken, als je dan op je werk steeds de trap neemt ipv de lift heb je alsnog je beweging.