moet je een nieuwe fiets voor een 1e servicebeurt aanbieden als je er weinig op fietst?

rij alleen met mooi weer op de fiets. rijd perfect, geen klachten, tis een koga. en is 3jaar oud en ziet er nog nieuw uit. vraag ik mij af moet je de fiets dan aanbieden voor een 1e service beurt

2 jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
ronron1212
2 jaar geleden
Is de eerste service beurt niet na een jaar?
soundstorm
2 jaar geleden
dat klopt maar door corona is dat er allemaal bij ingeschoten. en inmiddels zoals ik zei 3jaar oud maar mankeerd niks aan.
ronron1212
2 jaar geleden
Ja de eerste beurt zal dan niet gratis meer zijn. Je moet dat verder zelf weten
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Bij de meeste fietshandelaren is de eerste servicebeurt na 3 maanden. Als het goed is moet dit op de aankoopbon vermeld staan. Ik weet niet of je dan na 3 jaar nog terecht kan voor een gratis servicebeurt, ik denk het niet

Antwoorden (2)

Ja.
Je krijgt zo’n beurt niet omdat je klachten hebt, maar juist om klachten te voorkomen.
Wanneer je bijvoorbeeld lang doorfietst met een te droge ketting (deze moet zo nu en dan gesmeerd worden) kan dit slijtage veroorzaken aan de ketting zelf en de tandwielen. Dit zorgt er voor dat er in de toekomst grotere problemen kunnen ontstaan.

Aan een eerste (gratis) servicebeurt zijn overigens doorgaans voorwaarden verbonden. Deze beurt dien je binnen een aantal maanden uit te laten voeren, óf wanneer je een aantal kilometers hebt gereden. Vraag je fietshandelaar hiernaar.
2 jaar geleden
Servicebeurten zijn leuke extra inkomsten voor de verkoper, meestal wordt er weinig of niets gedaan aan het voertuig, de monteur kijkt even of alles nog leuk draait, haalt een vette lap over het voertuig en klaar! Maar als je een beurt overslaat kan het zomaar gebeuren dat je garantie vervalt! Dat geldt overigens niet alleen voor fietsen maar voor alle voertuigen! Servicebeurten bij jonge voertuigen zijn het zout in de pap!
een jaar geleden