Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een mountain bike sneller dan een stadsfiets?

Ik heb zelf een stadsfiets en alle jongens met een mountain bike halen mij in. En nu wil ik switchen naar een mtb, omdat het volgensmij sneller is. Weten jullie of een mtb sneller is dan een stadsfiets?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
2.1K
HeerVoldemort
4 jaar geleden
Zij rijden toevallig niet op een elektrische fiets? Want dat is met een gewone fiets echt niet bij te houden, ook niet op een mtb.
paulus811
4 jaar geleden
Het is niet de fiets die snel is, maar de berijder. Hoorde ooit een anekdote van Johan Derksen die een racefiets van carbon had gekocht voor enkele duizenden euro's en werd ingehaald door de postbode...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een fiets is sneller als je harder trapt en als je efficienter kracht kunt zetten. Door extra versnellingen en door de vormgeving kan het zijn dat je op een stadsfiets minder efficient kracht kunt zetten, en dan zal met dezelfde kracht een mountainbike sneller zijn.
Maar nog steeds geldt: als je niet hard genoeg trapt, ben je niet sneller dan je vriendjes.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding