Hoe maak ik mijn voorvork recht?

Ik ben net tegen een vrachtwagen aan gereden, achteraf kon ik de schade op hem verhalen. Dit wil ik vanmiddag alsnog proberen, mocht dit niet lukken, wil ik zelf mijn voorvork recht maken. Iemand tips/ervaringen? Zover ik kan zien is alleen de voorvork krom.
Groeten

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Fietsen
2.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Voorvork van wat? Is een nieuwe niet handiger en beter?
tinus1969
5 jaar geleden
Voorvork van een fiets? Niet repareren maar vervangen; de plaats waar de voorvork verbogen is, is verzwakt en kan nu alsnog een keer breken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, die van een fiets, en ja een nieuwe is beter, maar kan die op dit moment zeker niet betalen

Antwoorden (1)

stuur (dus ook de voorvork) halve omwenteling draaien en dan tegen ‘n muur stoten.
begin niet te hard en dan steeds harder tot hij weer recht staat.