Kan je een ebike motor laten repareren?

Mijn motor is kapot volgens de fietsenmaker.
Een nieuwe motor kost 550 euro en is teveel voor deze fiets om eraan uit te geven.
Wellicht kan het gerepareerd worden?
Het lijkt me niet dat die helemaal kapot is en er niets aan te doen is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
10K

Antwoorden (1)

Jouw fietsenmaker repareert geen e-bike motoren.
Na wat Gegoogle zie ik dat er ook fietsenmakers in Nederland zijn die dat wel doen.
Bijvoorbeeld http://www.ebikehilvarenbeek.nl/motor-reparatie/
(ik ken deze firma niet en heb ook geen aandelen :))
Dus bel ze eens op. Misschien lastig omdat ze ver van je woonplaats zitten, maar ik denk dat het kostenplaatje aanzienlijk lager uitkomt.
6 jaar geleden
jodyenboyke
6 jaar geleden
+ en anders heb je een goede 2e hands e-bike voor nog geen 300 a 400 euro. Ik heb 2 1/2 jaar geleden via MP 2e hands gekocht en praktisch nog geen kosten aan de fietsen gehad.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meestal mankeert er niets aan de motor zelf. Hooguit een Hallsensor kapot als die er in zit. ( (kun je zien aan het aantal dunne draadjes. rood/zwart voor de 5 Volt en blauw, groen en geel voor de hall sensors) . Hallsensoren kunnen vervangen worden. Als de fase-spoelen sluiting maken of verbrand zijn (nog nooit meegemaakt in 7 jaar) moet de motor worden vervangen. Wat soms ook wel gebeurd is een onderbreking in de bekabeling naar de motor door het constant bewegen van de kabel tijdens het sturen (voorwielmotor) . Ook de lagers kunnen slijten waardoor er een zwabberig gevoel ontstaat tijdens het rijden. Lagers, Hallsensoren en motorkabel kunnen vervangen worden door EVC-Heemskerk . http://www.evc-heemskerk.nl