Wat kost het om een fietsband te laten plakken?

Stel, je komt met je lekke band bij de fietsenmaker en deze legt zijn werkzaamheden aan de kant, en plakt die band direct voor je, zodat je er op kunt wachten.
Wat is dan een redelijk bedrag wat je daarvoor moet betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
49.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom plak jij je band zelf niet? Is veel goedkopen en het is niet zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt zeker, dat als ik door de stad fiets, ik altijd bandenplakspullen bij me heb? En als ik moet kiezen tussen drie kwartier naar huis lopen, of 5 minuten lopen naar de dichtsbijzijnde fietsenwinkel is voor mij de keus niet moeilijk. Ik laat het doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je overal met de fiets naartoe gaat, is het helemaal niet raar om een doosje bandenplakspullen bij je te hebben. Toen ik elke dag op de fiets naar mijn werk ging had ik dat ook altijd bij me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd bandenplakspul bij je hebben!
Dat hoort zo.
Zo ben ik tenminste opgevoed.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meestal zetten ze er een nieuwe band onder doe het zelf is erg makkelijk haal een doosje plakspullen en het is zo gepiept.

Het beste antwoord

Ik heb mogen meemaken dat dat nogal verschilt.

We hebben hier een fietsenmaker met leerlingen, die doen het voor 7,50. De fietsenmaker hier om de hoek vraagt maar liefst 28 euro, en de Halfords wilde er 15 voor hebben.

Kan dus heel wat euro's uitsparen om even een paar fietsenmakers te bellen om naar de prijs te vragen.

Tenzij je er dan 20km voor moet lopen omdat je een lekke band hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Hier eur. 11,--
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reken op € 12,00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de fietsenmaker zal toch wel een euro of veertig per uur moeten verdienen. En 20 min. is hij er toch altijd mee bezig, plus lapje en lijm. We zullen zeggen € 15,00 ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 a 15 euro.

Toegevoegd na 3 uur:
Heel goedkoop dus eigenlijk, een advocaat verdient tien keer zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen ze tegenwoordig bijna niet meer,er gaat al gauw een nieuwe binnen en/of buitenband op. Maar als ie de band zou plakken zoals jij beschrijft denk ik niet meer dan n euro of 5 -6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem toevallig afgelopen week laten plakken, kosten: €7,50
13 jaar geleden
Een bandje plakken mag 10 tot 15 euro kosten.
De fietsenmaker op het station was vroeger altijd vrij voordelig.
Misschien heb je wel een handige buurjongen die je voor een schappelijk prijsje uit de brand wil helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik plak hem zelf, fluitje van een cent, zeker de voorband, duurt ongeveer 15 minuten en dan ben ik eigenlijk nog een onhandige kluns.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het 1 keer gehad,hij was 17 minuten bezig en ik moest 14 euro betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er bij de meeste makers aan of het een voorband of een achterband is. Als het een voorband is kost het je gemiddeld €8,-. Bij een achterband, die moeilijk los te maken is, kan je rekenen op zo'n €13,-.

Vooral als het je voorband is zou ik het gewoon zelf doen, dit kost je maximaal €5,- voor een kit waarmee je zeker 8 keer zelf je band kan plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze het meteen doen, en je kan er op wachten, dan mogen ze wel wat extra vragen, zeg 15 euro.

Als ik op het station kom met mijn fiets met lekke band, en ik kom hem na mijn werk, 9 uur later, weer ophalen, dan kost mij dat 11 euro.