Ik krijg me achterwiel van me fiets niet meer terug weet iemand hoe ik dat doe?

Ik weet niet hoe het heet naar dat stuk op de foto past niet door de gleuf

Toegevoegd na 2 minuten:
Graag met spoed antwoord

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
2.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Even goed kijken en dan zie je dat je wiel er maar op een manier in past een vlak kantje aan beide zijden.
Amadea
6 jaar geleden
Misschien heb je het wiel achterstevoren vast?
Reddie
6 jaar geleden
@Amadea, Lijkt er wel op.
De framebuizen en de ketting wijzen naar voren.
Ofwel, ik kijk tegen de rechterkant aan.
En op de foto zit de ketting dan links. Ongebruikelijk.
Inekez1
6 jaar geleden
De fiets staat op de kop! En dan zit de ketting dus aan de andere kant...

Het beste antwoord

Er zitten 2 moeren op de as, die zitten nu allebei aan de buitenkant van het frame. 1 van die moeren moet de andere kant op, tussen frame en kogellagerhuis. Niet alleen omdat het anders niet past, maar vooral om je kogellagers te beschermen. Als daar vuil tussen komt (of al gekomen is?) gaat dat heel hard slijten en ben je binnenkort toe aan een nieuw wiel.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus. Goed gezien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar het probleem is dat ik een moer niet terug op z'n plaats krijg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh en toen ik het wiel terug wou zetten in het gras, toen vielen er allemaal balletjes uit en ik heb ze wel opgeraapd en terug gezet maar weet niet of ik ze allemaal heb, is dat erg??
Inekez1
6 jaar geleden
Ga met je wiel naar de fietsenmaker! Als de balletjes uit de kogellager zijn gevallen, dan hadden ze dus al geen vet meer en geen goed sluitende borgmoer. Als je gaat fietsen met een niet goed werkende kogellager in je as, dan gaat dat erg snel slijten. Niet alleen de kogellager maar ook de as! Je as kan breken en als dat net gebeurt in het verkeer als je wordt ingehaald door een auto (of bus of vrachtwagen!) dan ligt je fiets op de schroothoop en jij in het ziekenhuis. Laat je fiets even goed nakijken en als reparatie (wie weet wat er nog meer mis mee is...) te duur wordt, koop dan een andere 2e hands fiets die wel veilig is. Volgens mij heeft martin682 hieronder wel een goede opmerking! De moeren op je as zitten verkeerd om! Wat nu aan de buitenkant zit, hoort juist in de kogellager te steken, maar dan wel met alles schoon, alle balletjes op hun plek en met voldoende kogellagervet.

Andere antwoorden (1)

ik zie dat de conische bus verkeerd om zit. die conische bus moet in het lager van het wiel zitten. daarna afstellen zodat het niet te strak zit.