Hoe kan ik mijn AXA fietsslot vervangen?

Ik wil mijn AXA fietsslot vervangen maar er zit een klepje voor de schroeven. Hoe haal ik dit klepje weg? Met een schroevendraaier pulken heb ik al geprobeerd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
11.6K

Antwoorden (2)

Je zal toch met een kleine schroevendraaier het klepje moeten
verwijderen
gewoon nog een keer proberen er zit een kleine opening waar je de
schroevendraaier tussen kan zetten dan wip je deze er zo uit luk dat niet
dan een mesje er tussen zetten normaal gaat dat heel soepel

Toegevoegd na 1 minuut:
als je kijk naar de foto zie je aan de bovenkant een gleufje daar de schroevendraaier tussen zetten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit kan alleen van onderaf. Als je het wiel er uit haalt kun je met een schroevendraaier (meestal torx) het slot demonteren.
Makkelijker is de binnen- en buitenband weg te doen en via het ventielgaatje te prutsen.
Al met al een heel gedoe.