Waarom kan ik mijn band niet oppompen?

Er wilt geen lucht door het ventiel lopen, de achterband kan ik wel oppompen, ook met een blitzventiel, maar de voorband niet. Moet je die op een of andere manier nog openen? Het ventiel ziet er zo uit als de bijlages.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
64.7K

Het beste antwoord

Het ventiel kan verstopt zitten. Even uit elkaar halen en doorblazen. Als er vuil van bovenaf in is gekomen, loskloppen of met een speld er uit peuteren.

Als het nog een oud ventiel is met een los slangetje, dan kan het slangetje kapot of poreus zijn. Dat zie je direct als je het uit elkaar haalt. Je pompt dan wel lucht door het ventiel in je band, maar die lucht loopt dan ook direct weer terug. Nieuw slangetje erop of nieuw ventiel erin zetten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb hem, net voor je antwoord, zelf al met een paperclipje doorgepeuterd, en hij doet het weer! Helemaal top!
Inekez1
7 jaar geleden
Daar is dus dat dopje voor, zodat er geen vuil in komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt helemaal