Wat voor binnen- en buitenband heb ik nodig voor een 28 inch omafiets?

Heb hier totaal geen verstand van.
Wij zijn namelijk afhankelijk van onze fietsen en een fietsenwinkel is geen optie omdat ze lange wachtrijen hebben..

Zie foto's voor maten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
2.2K
erotisi
8 jaar geleden
http://fietsbandplakken.com/fietsband-maten/

Antwoorden (3)

ge woon een band halen van 28x 1.5/8x1.3/8
is overal te koop zelfs bij de action
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik raad af om elastisch materiaal bij Action te kopen. Heb daar zeer slechte ervaring mee, daar is in een mum van tijd de rek uit. Goedkoop is dan duurkoop.
De maat voor de buitenband is 28*1 5/8 waarbij de 28 staat voor de wielomtrek. De 1 5/8 is de maat voor de breedte van de band. Met deze maat kan je ook de binnenband kopen. Die is minder maatgevoelig omdat deze uitrekt zonder buitenband.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus als ik deze maten haal moet het goedkomen? Buitenband:
28x1.1/2 (40-635)
Binnenband:
28x1.5/8x1.3/8
tinus1969
8 jaar geleden
@Fresso; nee. Buitenband moet 28x1.5/8x1.3/8 zijn. Binnenband is in de praktijk elke 28 inch band goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huh, maar op mijn buitenband staat 28x1.1/2 (40-635)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar er staat nu op mijn BUITENband 28x1.1/2 (40-635)
Waarom moet ik nu dan een 28x1.5/8x1.3/8 nemen?
Een omafiets heeft vaak stalen velgen met een hogere rand
Je hebt dan een buitenband nodig van 28 x 1 1/2
Als er aluminium velgen op zitten kun je gewoon 28 x 1 3/8 of 28 x 1 5/8 gebruiken