Waarom parkeren veel mensen hun fiets *voor* het fietsenrek in plaats van *in* het fietsenrek?

Het valt me op dat als ik mijn fiets in een fietsenrek wil plaatsen, er veel mensen zijn die hun fiets vlak voor het fietsenrek hebben neergezet, waardoor het vrijwel niet mogelijk is om een plek te vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens snap ik dat mensen bang zijn voor een krom wiel of iets dergelijks, maar waarom dan evengoed een plek in het fietsenrek versperren?

9 jaar geleden
in: Fietsen
2.1K

Antwoorden (3)

Dat van dat kromme wiel, dat is een van de redenen. Nou is het zo dat je vaak niet ergens anders je fiets mag neer zetten dan in de rekken, en dus zetten mensen ze toch daar neer. Inderdaad niet prettig voor de mensen die hun fiets wel in de rekken willen plaatsen.
En tegenwoordig heb je steeds meer fietsen die niet in de rekken passen, met kratjes of mandjes bijvoorbeeld. Ik probeer mijn fiets (met kratje) altijd naast het rek te zetten, of op de kopse kant van rijen, maar daar is niet altijd plek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwaar irritant die fietsen met rekjes en soms hele kratten/kisten/bakken erop '-,-
Bij zo'n eenvoudig fietsenrek, met alleen een lus, heb ik als reden om mijn fiets ernaast in plaats van erin te zetten dat ik het kettingslot dan beter kan gebruiken om de fiets goed vast te zetten. Als je het wiel ín het rekje duwt, dan kan de ketting alleen maar door het voorwiel. Zet je de fiets ernaast, dan kan behalve het voorwiel ook het frame beveiligd worden.
Amadea
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
de vraag is
er veel mensen zijn die hun fiets vlak voor het fietsenrek hebben neergezet, waardoor het vrijwel niet mogelijk is om een plek te vinden.
Bij mij is me band te dik om hem in het fietsenrek te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Maar waarom zet je hem dan niet ergens anders, in plaats van het fietsenrek te blokkeren voor anderen?