Zijn schijfremmen beter dan blokjesremmen?

Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe fiets voor woon-werk verkeer. Ik heb mijn oog laten vallen op een tweetal fietsen maar kan niet zo goed kiezen; dat komt eigenlijk doordat ik schijfremmen belangrijk vind maar ik vraag mij af of dat wel terecht is.

Daarom; zijn schijfremmen beter dan blokjesremmen?

Extra info: ik fiets zo'n 17 km waarvan 5 à 6 km door de stad. Ik fiets ong. 25km/h gemiddeld (dus ook in de stad) en moet om die reden nog wel eens flink remmen. Ik fiets ook 's winters en bij regen en zoek dus echt goeie remmen.
Specifiek gaat het om de volgende fietsen (en dus remmen):
Koga SuperMetro & Koga Roadchamp

http://www.koga.com/nl/fietsen/stads--en-toerfietsen/collectie/supermetro?frame=H
http://www.koga.com/nl/fietsen/stads-en-toerfietsen/collectie/roadchamp.htm?frame=H

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

Schijfremmen zijn beter en kans op lawaai tijdens het remmen is nihil. Ook Bij natte omstandigheden blijven schijfremmen beter werken.