Als de ketting nog verder goed is, maar een beetje verroest, kun je hem het beste invetten. Daar is speciale vet voor verkrijgbaar bij de fietsenwinkel.

Wel eerst goed afborstelen zodat het ergste vuil en roest is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spuit hem in met kettingspray.

Onder andere te koop bij motordealers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WD40 ontroest en vet in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de cola leggen! doet wonderen :D daarna wel goed afspoelen, drogen en smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inspuiten met Teflon-spray.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een literje goedkope autosmeerolie en laat hem daar een kwartiertje in uitkoken. alle vuil kookt er uit en hij is door en door gesmeerd. Maar een nieuwe ketting is soms goedkoper dan de olie en bewerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg de ketting in de peutroleum en haal hem door een fiets kettingreiniger.

http://www.onderdelenhuis.nl/artikelAfb/2699-410x400.jpg

Peutroleum lost het vettige vuil op en reinigt de ketting. Daarna met kettingvet weer invetten en klaar.

Vaak is de ketting versleten (merkt men wanneer de ketting schoon is en (te)veel speling heeft) en 'moet' dan vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sileconenolie specefiek voor de ketting is het besten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van ketting olie er in smeren. of een ketting roest spuiter...