Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat je aangereden wordt met koptelefoon op?

Sinds kort ben ik een in het bezit van een koptelefoon aangeschaft bij MM zwolle. Beats om precies te zijn. Deze beats dempen het geluid enorm dus misschien vormt dit een gevaar in het verkeer? Hoe groot is de kans dat je dan wordt aangereden? Het is niet dat ik roekeloos door het verkeer fiets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Je vergroot de kans wel een stuk, vergeleken met een fietser met oren die kunnen horen dat er bijvoorbeeld een ambulance met spoed, bus of vrachtauto achter 'm zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bordje SH achter op de fiets....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sh?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Slechthorend?
Amadea
10 jaar geleden
Zonder vraagteken. Dat zou toch elke verkeersdeelnemer moeten weten? Iemand met een bordje SH achter op het voertuig waarschuwt daarmee dat hij of zij slechthorend is en daarom misschien niet adequaat zal reageren op toeteren of ander geluid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meer kans op een ongeval heb je zeker, immers je ontneemt je zelf één van de belangrijkste zintuigen in het verkeer.
Naast je ogen zijn je oren als fietsende verkeersdeelnemer één van de belangrijkste zintuigen.
Daarnaast leid het je ook nog eens enorm af.

Een voertuig achter of naast je merk je hierdoor minder gauw op, als je hem al opmerkt.
Ik heb als ex-buschauffeur legio "bijna" ongelukken gehad in de binnenstad door dat fietsers mij ( de bus ) niet eens opmerkten, ondanks dat ik claxoneerde.
En dan nog maar eens te zwijgen over het schrikmoment als de fietser merkt dat er plots iemand naast hem rijdt.

Je bent als fietser al een kwetsbare verkeersdeelnemer, waarom je zelf dan nog kwetsbaarder maken dan je al bent?

Ondanks dat het niet verboden is, worden dergelijke zaken wel meegenomen ten tijde van een ongeval.
En dan kan het zowel juridisch als verzekeringstechnisch geheel anders uitpakken dan dat je in eerste instantie zou vermoeden.

Daarnaast kennen we ook nog art 5 wvw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding