regenseizoen komt er weer aan,wat aan op de fiets?

Heyhey,
Ik zit in de 1ste en moet elke dag fietsen.
Maar de herfst komt er weee rbijna aan en dan gewoonlijk regen..
Ik wil echt geen regenpak aandoen,en een dunjasje met een capuchon heb ik ook niet.
Wat doen jullie als het regent en je op de fiets zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk zul je toch ooit aan de regenjas moeten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je gewone jas aanhoud kan ie op een gegeven moment erg gaan ruiken, een beetje een zure natte-honden lucht. Denk dat dat genanter is dan een regenpak/poncho.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valt ontzettend mee hoor ; ben ook een jaarrond-fietser, maar als je twee keer in een maand 's morgens een regenbui treft, is het veel.
Een poncho is op de fiets trouwens prettiger dan een regenjas ; die houdt ook je benen droog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
regenseizoen hebben we niet in nederland, ik fiets ook elke dag 20 minuutjes in weer en wind, gewoon muziek in je oren en hard fietsen

Antwoorden (5)

Een goede jas met cappuchon zou je ook nog aan kunnen doen.. Maar ik kan een goed regenpak toch echt aanbevelen. Op je gezicht en je handen na kom je kurkdroog aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als je niet nat wilt worden, zul je toch wat moeten kopen. Een regenjas misschien:

http://shop.giga-bikes.nl/index.php?p=383&id=12685

Of een regenponcho (is wel stoer, maar kijk uit dat ie niet tussen je spaken komt):

http://www.anwb.nl/webwinkel/kleding,/dameskleding/dames-regenkleding/hn-lichtgewicht-poncho-01.html

Of "wegwerpponcho" bij de Wibra: 1,-- euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland, gemiddeld over het hele land gemiddeld over alle seizoenen regent het maar 7% van de tijd. Een regenseizoen hebben we dus helemaal niet.

De meeste mensen willen geen regenpak omdat ze er in gaan zweten maar dat komt vooral ook omdat ze zich eerst een klein beetje nat laten regenen en dan geeft dat vervelende gevoel. Een echt goed regenpak ademt voldoende, ik kan het weten als postbode!

Maar goed: je wilt geen regenpak, koop dan een goede waterdichte jas of spray hem regelmatig met spray om hem een beetje waterdicht te maken. Verder kun je een extra broek op school/werk leggen zodat je niet de hele dag met een natte broek hoeft te zitten.

Verder heb je poncho's die je goed droog houden omdat je die vasthoudt op je stuur, je broek wordt dan niet zo nat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een joggingbroek over je gewone broek aandoen, of een lange broek gemaakt voor voetbal/hockey die water een beetje afstoten maar het ziet er 'normaal' uit :). Als je een goede winterjas hebt, dan is dat wel genoeg voor nederlandse buitjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mijn broek nat word heb ik niet zoveel last van, als jij dat wel hebt zou ik gewoon een joggingsbroek op school houden, en als je nat aankomt die aan trekken en je andere broek over de verwarming gooien.

Ik draag naar school meestal een ski jas waarbij je de binnen jas eruit kan ritsen. hierdoor kun je hem in de zomer, lente, herfst en winter aan, en als ik door een bui verrast word dan heb ik alleen een jatte broek.

Waterdichte jassen/ski jassen zien er trouwens tegenwoordig best normaal uit, je ziet er aardig wat mensen mee lopen.