Kun je ergens een antidiefstalchip voor een fiets kopen als die er nog niet in zit?

Niet alle nieuwe fietsen hebben zo'n chip, de mijne ook niet. Maar het lijkt me wel handig en ik overweeg er een te kopen,. Dat kan niet bij de fietsenmaker waar ik mijn fiets koop. Kun je uberhaupt als particulier zo'n chip kopen? En hoe plaats je die dan het handigst, zodat de dief t niet weet of er niet af kan slopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.6K
Pieter2011
11 jaar geleden
Wat ook handig kan zijn: je postcode in het frame laten graveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht ik ook aan eerst, maar wordt afgeraden, zeker bij een nieuwe fiets: beschadigd het frame, waardoor de garantie vervalt. en is niet handig: doorverkopen, te grove methode etc.
Bij een oude ,toch al beschadigde fiets zou t misschien toch wel nuttig zijn,,,

Het beste antwoord

Nou erg veel voordeel biedt het niet (een beetje korting op je verzekering) maar je houdt er geen diefstal mee tegen. Koop de beste sloten die je kunt vinden en zet je fiets altijd vast aan iets in de omgeving. Kijk ook in de bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja, die kun je achteraf gewoon laten aanbrengen in een rijwielhandel (blijkbaar niet bij die van jou): http://www.verzekeringenzoeken.nl/site/fietsverzekering.html