wat zijn de voor en nadelen van een dubbele accu bij een elektrische fiets?

Deze wordt bijv bij Giant twist power gebruikt. Volgens de site van de ENFB voegt het niets toe, behalve gewicht. En ik kom er niet achter of ze in de fiets tassen zitten, of onder de bagagedrager...
Maakt het kwa capaciteit in het dagelijks elven uit of je 2 x de helft of 1 x totale capaciteit gebruikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
5.9K

Het beste antwoord

Mijn dame heeft al meer dan en jaar een Giant e-bike met 2accu's, waar je er maar één tegelijk kunt gebruiken. Deze zit idd in de fietstas, maar de andere zou je in opgeladen staat makkelijk mee kunnen nemen, zodat je bij een langere tocht niet plotseling zonder stroom zit.
Een ander voordeel is, dat je de accu die je niet gebruikt kunt opladen, terwijl je met de ander rijdt.
Je zit dus nooit met een lege accu.
Het enige nadeel is, dat je bij b.v. boodschappen doen, niet zo veel mee kunt nemen in de fietstas(sen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al bang voor, minder boodschappenruimte, Helaas, valt deze fiets ook weg, ga weer opnieuw zoeken naar de gewenste fiets, best lastig, veel bomen in het bos;-/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen enorme afstanden aflegt, is 1 accu ook prima.
Ik rijd zelf een Union, en ben er zeer enthousiast over.
DE accu zit gewoon op je bagagedrager en daar overheen een grote fietstas aan beide kanten, dus kan veel boodschappen doen, bovendien is de prijs ook aantrekkelijker. echt een aanrader.bij normaal weer, rijd je makkelijk 30 km,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed om te weten. Mijn uiteindelijke keus wordt waarschijnlijk een Qwic, met zwaarste accu. Komt goed uit tests EN de pechhulp vertelde dat A Merken vrij vaak en Qwic zelden voor problemen zorgen. Vandaag een testrit en dan beslis ik. Maar de union hou ik in mijn achterhoofd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Praktijkervaringen, daar was ik naar op zoek.
T is t uiteindelijk niet geworden, een fiets met accu´s in de fietstas, maar t hielp me weer verder. fijn.

Andere antwoorden (1)

Het voegt niets toe aan de snelheid of vermogen maar wel aan het bereik, u zal namelijk dubbel zo ver kunnen rijden.
Het opladen zal natuurlijk evenredig lang duren.
De kans is groot dat die op de bagagedrager komt te zitten.