Hoe kan je beste een fiets op slot zetten zodat deze niet gestolen word?

Ik heb binnenkort een dure nieuwe fiets en wil voorkomen dat deze gestolen. Is extra kettingslot altijd nodig?

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zit ook een chipbeveiliging op deze fiets zodat hij gemakkelijke op te sporen zou zijn?

Toegevoegd na 5 minuten:
Er zijn in afgelopen jaren al twee fietsen gestolen van mij, beide wel op slot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

een goed slot op de fiets zelf én een zeer goed hangslot erbij en ALTIJD aan een lantarenpaal/hek/boom/ iets solide vast maken , met de ketting door het frame en om het object! sucses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker wel! ik heb zelf al 3 fietsen laten stelen, gewoon omdat het slot niet stevig genoeg is,
wanneer je zo'n ingebouwd slot alleen hebt is dit absoluut niet veilig genoeg, dieven kunnen het slot eruit breken
koop ook ook niet dan zo'n extra slap slotje
maar een goed degelijk en dik slot,
idealiter zou je het best een kettingslot kopen met een stoffen hoes errond, dan is je fiets echt super veilig, maar dat slot is wel zwaar en lomp om mee te zeulen

hopelijk helpen deze tips je wat op weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw geef je nou gewoon toe dat je een crimineel bent of is je woordkeuze onhandig? ik heb zelf al 3 fietsen laten stelen -ik heb opdracht gegeven om drie fietsen te laten stelen
-doordat ik geen goede spullen heb gekocht zijn er al drie fietsen van mij gestolen
Amadea
11 jaar geleden
Met als aanvulling dat je dat kettingslot niet alleen door de fiets moet doen - want dan kunnen ze 'm nog gewoon achterin een busje laden - maar áltijd ook door een metalen rek of om een paal heen. Zo hoog mogelijk vast, want als het dicht bij de grond zit kunnen ze kracht zetten om de ketting door te knippen.
Zo'n opsporings-chip geeft geen eigen signaal af, en is alleen maar nuttig als de fiets gevonden wordt. Het beste helpt tegen diefstal nog altijd om je fiets 'aan de wereld' vast te zetten, zodat ze hem niet achter in een busje kunnen zetten om rustig het slot onklaar te maken.

En een goede verzekering afsluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen verstand van een opsporingschip maar ik kan je in ieder geval dit adviseren:
Een normaal slot werkt niet erg goed tegen de beveiliging. De dief stopt met zijn busje naast je fiets en laadt hem zonder probleem in.
Een kettingslot is beter, maar maak de fiets dan altijd aan een ander object vast! Dus niet door het eigen wiel. Dan kan hij net zo makkelijk opgetild en weggevoerd worden.
Maak het dus vast aan een bankje ofzo!
Als je hem gebruikt op het werk kan je altijd vragen of je hem op een speciale plek neer mag zetten. Ik zit nog op school en mijn vriendin had een speciale (dure) fiets nodig vanwegen een gezondheidsprobleem. Zij hoefde deze fiets ook niet in het gewone fietsenrek te zetten maar kreeg een speciale plaats bij de lerarenrekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een goed kettingslot aan iets stevigs vastmaken is het minimum.
Het beste is om de fiets in zijn geheel zo lelijk mogelijk over te schilderen, daarmee verliest hij voor de meeste dieven zijn waarde.