Hoe krijg ik mijn cijferfietsslot open terwijl ik wel de goede cijfercombinatie toepas?

Opeens gaat het slot niet meer open, voorheen geen problemen gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mss helpt even smeren

Antwoorden (6)

Misschien moet je het schoonmaken, zit er stof of zand in
12 jaar geleden
Als het slot echt niet meer open te krijgen is, helpt maar één ding:

http://www.kruis.nl/electrisch/haakseslijper/
12 jaar geleden
Dat doe je als volgt:
Trek aan het slot(alsof hij open zo zijn)
_Voel nu welke van de draai schijven vast zit
_Draai deze tot hij los is
_Check nu welke andere draai schijf los zit.
_Draai deze tot hij los is
Ga door tot alle schijven geweest zijn, dan is het slot los.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het slot zal wel droog zijn.
Wat olie op / in het slot spuiten.
12 jaar geleden
Koop WD40 en spuit dat in het slot. Verkrijgbaar bij Praxis of Gamma. Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een haakse slijper. Veel van die sloten tonen na zoveel tijd problemen. Kun beter een slot kopen die met een sleutel te openen is.