Weet iemand of je op een veilige manier van Esponella-Girona naar Barcelona kan fietsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

Het prettigste fietsland is natuurlijk NEDERLAND. Werkelijk overal is aan de fietsers gedacht en de fietspaden zijn veilig. Dit is in Spanje absoluut niet het geval. Vanuit GIRONA lopen er twee snelwegen in zuidelijke richting en daarover wil je natuurlijk niet fietsen. Het mooiste zou natuurlijk zijn ..... ik weet niet hoe sterk de wielerbenen zijn ..... om de C65 in zuidelijke richting naar de kust en de Middellandse Zee af te zakken. En dan heerlijk langs de kust ( met veel tussenstopjes en terrasjes ! ) via Lloret de Mar, Blanes, Mataro, Badalona naar Barcelona te fietsen. Deze route is circa 155 kilometer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is moeilijk. Kan wel.

Paul Benjaminse raadt het in zijn routegidsje 'Onbegrensd fietsen naar barcelona' (zie http://www.cyclingeurope.nl/barcelona/route/index/deel/2)expliciet af.

"(...) naar Girona en daar verder fietsen naar Andalusië of je gaat linksaf naar de zee. Een kilometerslang fietspad brengt je naar San Feliu de Guixois, waarna je nog een tiental kilometer de fraaie kustweg kan volgen. Bij Blanes houdt de officiële route op. Wie tot in Barcelona wil fietsen kan vanaf hier de brede berm van de kustweg gebruiken, maar een echte route wil ik deze laatste vijftig kilometer niet noemen. Er gaat echter ook een prima spoorlijntje, met fietsvervoer."

Dus het kan wel, maar Paul Benjaminse heeft hier heel lang over nagedacht, en tóch besloten de trein aan te raden, en dat is vast niet voor niets.

Maar als ik zelf zou fietsen náár Barcelona, zou ik ook die laatste 50 km willen fietsen. Fiets je slechts het traject girona-barcelona, moet je even mbv via michelin (met fietsoptie) kijken. Het kan zeker, zonder over autowegen te fietsen, maar of het mooi en leuk fietsen is zul je zelf moeten gaan zien. Zie bijvoorbeeld voor een routeoptie van 100 of 110 km van girona naar barcelona: http://www.viamichelin.nl/web/Itineraires?strStartLocid=31M3dlYzEwY05ERXVPVGd5TVRRPWNNaTQ0TWpNMk5RPT0=&strDestLocid=31M3JyYjEwY05ERXVNemczT1RJPWNNaTR4TmprNU1nPT0=&intItineraryType=1&caravaneHidden=false&vh=CAR&strVehicle=3&itineraryCarType=0&itineraryFuelType=0&isFavoriseAutoroute=false&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&isAvoidFrontiers=false&dtmDeparture=09%2F03%2F2012&distance=km&devise=1.0|EUR&indemnite=&carbCost=1.5&autoConso=6.8&villeConso=6&routeConso=5.6 (hopen dat die link werkend blijft...)