Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn fietsketting gaat er steeds van af. Wat kan dit zijn?

Als ik kracht wil geven om te gaan fietsen springt mijn ketting er steeds af. Hierdoor kan ik moeilijk wegkomen. Ik moet heel zachtjes beginnen met trappen om uit eindelijk wat harder te kunnen zonder dat hij eraf vliegt.

Maar ook tijdens het trappen gaat mijn fiets steeds zelf naar een andere versnelling, waardoor hij soms ook eruit vliegt. Ook tijdens het fietsen zelf kan ik maar weinig echt kracht geven of hij vliegt er weer van af.

Hiervoor had ik alleen met het 'kracht probleem' nadat ik gisteren mijn ketting heb gesmeerd. Ipv dat het probleem was verholpen kwam er dus juist een probleem bij.

Wat kan dit zijn? (ketting heeft geen kettingkast)

12 jaar geleden
in: Fietsen
68.3K
Powergen
12 jaar geleden
Ik doe al jaren met deze fiets en deze ketting, hiervoor deed ie het gewoon goed. Kan ook versleting zijn, maar jah, beter ik vraag het ff, voordat ik een nieuwe koop.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hangt je ketting slap aan de onderkant? Wellicht zal je je achterwiel door middel van de kettingspanner iets aan moeten draaien zodat je ketting weer strak komt te staan. Niet te strak want dat fietst niet lekker. Eerst moet je de moeren losdraaien van je achterwiel, meestal sleutel 15, en dan de kettingspanner aandraaien. Kettingspanner zit rechts op de foto (met het kleine moertje)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat je ketting te los zit,deze kun je van achteren eventueel zelf wat aanspannen,maar als je niet weet hoe dan kun je dit beter even door de fietsenmaker laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden