hoe vind ik een geschikte vouwfiets?

en wat zijn een beetje de dingen waar ik op kan letten VOOR dat ik hem koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af waarvoor je hem wil gaan gebruiken...
Welke dag van A naar B met de trein?
Dan kan het het begin zijn van een ware hel! Ik heb ook een vouwfiets gehad.
Het opvouwen en het uitvouwen, het overstappen met dat ding, het werd veel te vermoeiend.
En als je dat bovendien ook nog moet doen in een superdrukke ochtendspits of avondspits... Je kan op marktplaats al vanaf 15 euro een stationsbaggel kopen waar je gewoon het laatste stukje mee van het station naar je werk/bestemming kan rijden.
Dat is toch echt het meest praktisch. Bovendien slijten vouwfietsen als de pest.
Het is allemaal heel klein en kwetsbaar, en met name het gedeelte waar de vouw in het frame zit kan erg hard slijten... Wil je een echte goeie vouwfiets?
Dan ben je al snel >1000 euro kwijt.

Het beste antwoord

dat die gewoon compact is en niet zo veel toeters en belletjes aan zitten.
het gemak hoe je het vouwt, dat je dit snel weer dicht en open vouwt.
Dat de fiets nodige dingen op zitten zoals een bel en een lamp.
Een standaard dat zou ook handig zijn.
en ohja een slot natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb zelf al jaren een Di Blasi en die bevalt mij uitstekend. Makkelijk en snel in te vouwen en fietst ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Brompton is nog steeds verreweg de beste vouwfiets die er te koop is. En ook de duurste. Dat is de uitkomst van het onderzoek naar vouwfietsen.

De Bromtpon Regis 3 in alle opzichten uitstekend scoort. ‘Hij vouwt gemakkelijker dan alle andere vouwfietsen, is erg klein, gemakkelijk te tillen en de ketting en vieze banden zijn goed afgeschermd’. De vouwfiets had eind 2009 de adviesprijs van € 862, maar wordt dit jaar – met nog enkele verbeteringen, onder andere een naafdynamo – wel 20% duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf heb ik 1 1/2 jaar geleden mijn auto verkocht, en een vouwfiets merk OYAMA, (http://www.oyama.eu/eastvillage.php) inmiddels heb ik ong 2000km gefiets zonder problemen. er zit een NEXUS versnelling op dit is 1 van de betere versnellingen. de fiets doet in en om de stad weinig onder voor een gewone fiets .

wat je ook gaat kopen , neem op zeker wel een fiets met versnelling. op dit moment heeft V&D ook een hele toffe vouwfiets staan.
succes.