Waarom is de Politie zo laks met het controleren van de verlichting van fietsers? Die ontbrekende (goede) verlichting is ronduit gevaarlijk.

Ik erger mij suf, vooral in de winter, aan fietsers zonder verlichting of met erg slechte verlichting. Als autobestuurder weet je soms niet waar je moet kijken om die fietsers in de gaten te houden, zodat ongelukken worden voorkomen. Ik zie de Politie nimmer hierop controleren of optreden tegen dit fenomeen. Ik vraag mij af 'waarom.'

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerlijk gezegd zie ik hier in Amsterdam de politie geregeld fietsers aanhouden en bekeuren omdat zij zonder licht rijden. Het is inderdaad heel moeilijk te zien als fietsers zonder licht en ook nog eens in donkere kleding rijden. Toch maakt dat wel dat jij extra voorzichtig doet en dat lijkt mij een groot goed.

ik woon aan een polderweg zonder straatverlichting. regelmatig als ik in donker naar huis rijd schrik je je te barsten als er weer een rijd zonder verlichting. ik weet dat ze er regelmatig rijden en rijd niet hard, en doe m,n grote licht aan. maar er rijden ook auto,s met hoge snelheid de zelfde weg over, het is wachten op de klap. de politie heb ik er wel eens over gesproken, en die verbaliseren ze regelmatig zeiden ze, maar het komt gewoon veel voor, maar het is en blijft levensgevaarlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100