Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe duur is een fietsketting?

hij is helemaal verroest, en uitgerekt. (ik kan er ook geen schakeltjes meer tussenuit halen)

ik hoef er geen tandwielen bij, dus alleen de ketting.
en ik hoop dat er misschien iemand is die ook ongeveer de arbeidskosten weet.

bij de gewone fietsenmaker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
13.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Oei, dit varieert nogal. Je hebt kettingen van 25 euro of 45 euro (shimano bijvoorbeeld) maar je hebt ze ook al van 6 euro. Ook arbeidskosten varieert per fietsenmaker.

Als ik jou was zou ik gewoon even de fietsenmaker bellen of beter nog even langs gaan met je fiets. Op die manier heb je meteen een goed en passend antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met 10 a 15 euri's ben je wel klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een nieuwe ketting op oude tandwielen kan echter wel problemen geven (doortrappen), wellicht vind je ergens een gebruikte ketting die nog niet zoveel versleten is en gaat het nog een tijdje mee.
Nieuwe tandwielen en ketting is duurder. Ketting kun je meestal wel zelf vervangen maar de tandwielen hangt van je handigheid én het bezit van gereedschap af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ketting kost circa 12€ (met roestwerende coating) of low-budget-wel-roest-ketting voor 8€ voor een fiets met naafversnelling. Kettingen voor derailleurversnelling zijn idd duurder, vanaf 25€.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding