Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost een scooter rijbewijs (lessen en examens etc)?

Hallo, ik wil graag een scooter en ik heb ook al een gevonden alleen zie ik dat alle examens totaal 459 euro zouden zijn volgens het cbr. Ik zocht even op Google en daar stond iets voor 240 maar ik weet niet of dat Legit is.

een jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ga ervan uit dat je met een scooter een bromfiets bedoelt.

"Wat kost het praktijkexamen bromfiets
In 2022 kost het rijexamen bromfiets bij het CBR € 127,00.
Dit bedrag maakt je rijschool over aan het CBR.
Daarnaast brengt je rijschool kosten in rekening voor administratie, het gebruik van de lesbrommer, de aanwezigheid van de instructeur en eventueel een rijles vlak vóór je examen."
Het standaard CBR theorie-examen voor bromfiets kost eur 37.

Over de overige kosten valt weinig zinnigs te zeggen. Iedere rijschool heeft zijn eigen lestarief. Daarbij maakt het ook verschil hoe lang een "lesuur" duurt. Het aantal lessen hangt ook deels af van je eigen vaardigheid.

Zo kost het sta
.
.
Bedenk verder dat heel veel rijscholen lespakketten hebben met 4 tot 6 lessen en het praktijkexamen. Het examengeld voor het CBR is steeds hetzelfde dus de rest van het bedrag is voor de rijschool.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 23 april 2022 16:35: tekst
Computoon
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding