Waarom start mijn brommer oldtimer (mobylette) niet?

Hallo
Ik heb een vraagje mijn mobylette oldtimer wil niet starten,de bougie is nieuw en vonkt
Hij krijg benzine in de carburateur heeft goede compressie
Met vriendelijke groeten
Kan dat mij ontsteking zijn dat niet opgesteld staat
Kan dat mij ontsteking zijn dat niet afgesteld staat

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Misschien de sproeier verstopt? Zit er "verse" benzine in of is die oud? Tank kan vervuild zijn cq roestig etc...
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Hallo
Er zit nieuwe benzine in carburateur is volledig gereinigd en de tank is roestvrij
crispy
2 jaar geleden
Ik vermoed dat inderdaad je ontsteking niet juist staat afgesteld. Dat was 50 jaar geleden bij mijn mobyletje ook een heidense klus, daarvoor moest je dat vliegwiel eraf halen, je zuiger in de juiste stand zetten en de contactpuntjes stellen... maar jij hebt een modernere versie dus ik weet niet waar dat bij jouw brommertje zit.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ruik je ook echt benzine als jij je bougie verwijderd hebt en probeert te starten/rond te draaien?
Het kan zoveel zijn.
Misschien blijft de vlotter in de carb. hangen of kan ook lek zijn en kan dan geen benzine door laten...

Antwoorden (1)

Benzine in de carburateur is niet genoeg, het moet in de cilinder komen.
Een goede vonk is ook niet voldoende, deze moet op het juiste tijdstip komen.
Als er aan beide voorwaarden voldaan wordt, dan zou de motor moeten aanslaan (starten).
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Oke dank je wel zal het nakijken