Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Puch Valt uit na 10 km rijden. Wat is de oorzaak?

Ik heb een Puch maxi S uit 1987 en als ik ongeveer 10 km gereden heb maakt hij een raar geluid en dan valt ie uit. Carburateur is schoongemaakt en de olie in het blok zit vol. Ik meng de mengsmeering 1.50 zelf. 20 ml per 1 liter benzine 95 ongelood. Er zit een nieuwe bouchie in. Wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Valt hij opeens helemaal uit of stottert hij eerst wat?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het elke keer hetzelfde is en na zo'n 10km uit valt, zou ik de bobine eens vervangen, die kunnen wel eens dit soort kuren vertonen. (Worden langzaam warmer en doen het dan vanaf een bepaalde tijd niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel, weet je ook waar die zit?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik me goed herinner kan het een losse bobine zijn ergens boven je motorblok (aan het frame) of een bobine in de ontsteking, dan is het een complete plaat met ontstekingsspoel achter het vliegwiel. Het simpelst is je bougiekabel volgen, die komt op de bobine uit. (ene kant de bougie, andere kant is je bobine)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding