Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat mag ik met een T-rijbewijs?

Ik heb net mijn rijbewijs voor de trekker gehaald, het is alleen onduidelijk wanneer iets nou een mmbs is. Een trekker en mbs gaan 25km/h maar mag ik dan wel of niet op een tomos of puch rijden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een Tomos of Puch zijn bromfietsen. Daarvoor moet je rijbewijs Am hebben. Of een eerder gehaald rijbewijs B.
.
Een MMBS is een motorvoertuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen.

Denk aan veegwagens, rijdende winkels, walsen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 02 november 2020 21:15: tekst
Computoon
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een tomos heeft ook een max van 25km/h
Maar dat is dus geen mmbs begrijp ik?
Computoon
3 jaar geleden
Inderdaad. Ik ken Tomos alleen als bromfiets. En bromfietsen allen niet onder de categorie MMBS-voertuigen. Je mag dus geen bromfiets besturen als je alleen een trekkerrijbewijs (T) hebt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding