Krijg je een WOK voor een booskijker op je zip?

Ik heb dus een booskijker op mijn zip laten zetten en de dealer vertelde mij dat de booskijker geen keurmerk had en dat je daar dus een WOK voor kunt krijgen. Mijn vraag is dus komt het vaak voor dat je een WOK daarvoor krijgt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Nee, dat komt niet vaak voor. Als ji je netjes aan alle verkeersregels houdt, dus niet de aandacht trekt, dan zal niet aangehouden worden voor een stikker op je koplamp. Hier wordt vaak niet op gehandhaafd. Misschien bij een algehele technische controle.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@jc54 dat is geen sticker maar een koplamp die boos kijkt
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=booskijker+zip=isc&tbmh
Hangt natuurlijk van de agent zelf af, maar ik vermoed dat ze je niet enkel op basis van die booskijkers zullen doen stoppen. Als je natuurlijk als een gek rondrijd en je doet een beetje bruut nadat ze je doen stoppen kan hij daar wel een probleem van maken

Voor redenen zoals een te hoge snelheid, versleten banden, geen verlichting, uitstekende delen etc. krijg je het snelst een wok melding. Deze punten zijn namelijk heel erg belangrijk voor de veiligheid. Echter blijft de meest voorkomende reden de snelheid.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@taillie dat hangt niet van een agent af het is verboden om zo een koplamp te hebben of het is niet verboden dus wat is nu het antwoord.
taillie
3 jaar geleden
@ronron Krijg je altijd een WOK melding als je scooter niet in orde is? Nee de keus is aan de politie agent, hij kan voor alle technische fouten een boete geven en ook een WOK melding plaatsen. Echter zou een agent je ook alleen de boetes geven i.p.v. beide, of alleen de wok melding. Het verschilt dus per geval en persoon, maar het is dus mogelijk om al een wok melding te krijgen als je kilometer teller defect is. ik zeg ook maar wat ik lees, staat in diezelfde bron. het is ook verboden om zonder gordel te rijden, word je daar altijd voor bekeurd? neen.
Op mijn bestuurderskaart stonden eens 8 overtredingen, wat ook niet mag, agent geeft er maar 1 bekeurd... dus is de keuze van de agent wat er mee gebeurt...
ronron1212
3 jaar geleden
@tailli bekeuren is iets anders als een voertuig niet aan de regels voldoen dan is het een wok melding klaar daar is namelijk geen bekeuring voor .
taillie
3 jaar geleden
@ronron1212 VS vraagt ook niet als dit verboden is of niet, hij weet dat zijn booskijkers geen keurmerk hebben. Dus hangt van de agent af is hij daar een wok melding van maakt of niet