Mag je als Nederlander scooterrijden in België zonder rijbewijs?

Ik ben 17, zit in Belgie op school en wil graag met een a-klasse scooter naar school. Maar mijn vraag is of dat mag zonder rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.8K
LeonardN
3 jaar geleden
In België wel maar in Nederland niet.
Dus als je in Nederland woont lijkt me dat vooral praktisch onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als Uw Bromfiets niet sneller rijdt dan 25 km/u heb je geen rijbewijs nodig.
Zie bron:
https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/leerstof-rijbewijs-am/verschil-klasse-a-klasse-b

Antwoorden (1)

Ja, in België mag je vanaf je 16de op een "Klasse A brommer" rijden zonder rijbewijs, nationaliteit maakt niet uit, en ook het model (scooter) maakt niet uit. In Nederland echter moet je als Nederlander wel een rijbewijs hebben voor wat wij een snorfiets noemen. Dus als je in Nederland woont, wordt het toch een praktisch probleem.