Kan je met hetzelfde rijbewijs zowel met geel als met blauw kenteken rijden?

Moet je een ander rijbewijs als je geel kenteken rijd? Of is dit het zelfde rijbewijs bij blauw kenteken toch?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5K

Antwoorden (2)

Ja, bij gele en/of blauwe kentekenplaten is hetzelfde rijbewijs vereist. Een ander rijbewijs is nodig wanneer de auto in een andere categorie valt. (Personenvervoer of vrachtauto).
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
De vraag staat in de categorie Vervoer > Brom- en snorfietsen. Dus ik denk niet dat het over auto's met gele of blauwe (oldtimer) platen gaat.
jc54
3 jaar geleden
Zal in het vervolg eens vaker naar de categorie kijken..........
Zowel voor een bromfiets, scooter, speed-pedelec, snorfiets of brommobiel is rijbewijs AM nodig. Dus ook voor een snorfiets (blauw plaatje) moet je een bromfietsrijbewijs hebben.