Krijg je een wokmelding op persoon of kenteken?

Goedemorgen,

Er is bij mij onduidelijkheid over een wok melding ik kan er op het net niks over vinden ( of ik zoek niet goed ).

Een wok melding krijg je die op persoon of op kenteken ? Mijn zoon heeft nu 2 wok meldingen op 2 verschillende scooters

Alvast bedankt voor de reactie.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
tinus1969
3 jaar geleden
https://www.2wheels.nl/blogs/wok-status-scooter-kenteken/ Zo te zien in de eerste plaats op kenteken - maar dat kenteken is natuurlijk gekoppeld aan een persoon. Het lijkt me ook niet zo belangrijk - belangrijk is dat je die scooters laat herstellen en keuren.
Inekez1
3 jaar geleden
Voor een vader zou deze vraag eigenlijk niet relevant moeten zijn. Op een opgevoerde (of anderszins verbouwde) scooter is je zoon niet verzekerd! Terwijl de kans op een ongeval juist groter is dan met een normale scooter. Ik neem aan dat je geen zin hebt je zoon in het ziekenhuis (of erger) te moeten opzoeken, of nog jarenlang een schadevergoeding te moeten betalen als iemand anders

Antwoorden (2)

Je wok meldingen zijn op het voertuig dat mag de weg dus niet meer op voor dat die is goedgekeurd.
3 jaar geleden
op https://ovi.rdw.nl/ kan je uw wok status controleren.

een wok melding kan je krijgen voor schillende redenen: snelheid, staat banden, lichten,....
Als je zo'n melding krijgt moet je een afspraak maken bij een RDW keuringsstation (dit kan je online doen) maar voor je gaat moet je natuurlijk wel zorgen dat de nodige zaken herstelt zijn....

Dus een wok keuring krijg je op kenteken.
kenteken is natuurlijk gekoppeld aan een persoon en die persoon moet er dan ook voor zorgen dat alles in orde is met het voertuig.