Hoe moet in mijn scooter afvoeren?

Ik heb een agm vx50 (snorfiets), hij rijd nu ongeveer 55 km/h. Maar ik wil hem afvoeren naar iets tussen de 40 en 50, hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Wiebe, De toegestane maximale snelheid voor deze snorscooter is 30km/u.!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
inderdaad, de snorfiets mag maximaal 25 km/u + 5 km/u correctie= 29 km/u.
bij 30 km/u en hoger komt naast de boete ook een WOK (wacht op keuren) en dat gaat geld kosten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
rectificatie op de 30 km/u. bij 35 km/u op de rollenbank wordt er een WOK gegeven en 65 euro boete.....

Antwoorden (1)

De enige manier die legaal is, is door alle onderdelen die erop waren gezet om hem op te voeren, weer naar de standaard terug te brengen. Dan heb je een scooter die weer voldoet aan de typegoedkeur.
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Dit is niet waar, een typegoedkeuring zegt niets over de onderdelen van een scooter. In dit geval is terugbrengen naar de max. snelheid voor een snorscooter voldoende. En dat is overigens NIET 40 a 50, maar zit eerder rond de 30 om geen bekeuring te krijgen bij een rollenbank controle.