Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een Zip frame koopt en je zet er een blok onder moet je dan ergens opletten?

Hallo ik wil een frame kopen voor mijn scooter blok maar kan dat gewoon of loop ik dan op een probleem

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het frame is genummerd en vormt daarmee het bronelement van het kenteken.
Met andere woorden, met een ander frame heb je voor de wet een ander voertuig.

Ik weet jouw situatie verder niet, maar als je nu een scooter hebt en je wilt alle onderdelen omzetten op een ander frame, dan krijg je dus een ander kenteken op je scooter. Je 'oude' scooter zul je dus ook moeten schorsen/uitschrijven/overschrijven.

Let dus ook op dat wanneer je een frame van iemand overneemt, je dit dus dient over te schrijven en je er een kenteken bij moet hebben. Zit er geen kenteken op het frame, dan moet de hele boel bij het RDW geschouwd worden en moet je een kenteken aanvragen (+ alle kosten..).
(Lees meer...)
4 jaar geleden
en het bloknummer samen met framenummer staan geregistreerd bij de importeur. als je een identiteitsonderzoek krijgt wordt hier zeker naar gekeken en moet je aantonen dat 1 van de 2 niet gestolen is... vooral Piaggio's worden veel gejat en dus kijken ze hier naar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding