ik wil een grote beurt geven aan mijn scooter. Hoe duur kost dat?

Hoi, ik wil een grote beurt geven aan mijn scooter. Hoe duur kost dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
jc54
4 jaar geleden
De prijs van een standaard grote beurt van scooters kan per merk én per werkplaats verschillen. Personeelskosten spelen hierin een (grote) rol.
Best kun je een offerte (of meerdere) aanvragen bij een werkplaats naar jouw keuze.
paulus811
4 jaar geleden
@jc54, uiteraard verschilt het per werkplaats, maar zoveel lopen de uurtarieven nou ook weer niet uiteen. En groot zijn de verschillen per merk ook niet, de te vervangen spullen zijn vrijwel bij alle merken hetzelfde, alleen type en hoeveelheid kan verschillen al hebben we het hier niet over 4 cylinders vs. V12 motoren....
paulus811
4 jaar geleden
Ik zou vooral ook de locatie meewegen, want op een grote scooterbeurt kun je vrijwel nooit wachten en je moet dus maar zien hoe je thuiskomt.

Antwoorden (1)

Een grote beurt aan een scooter kost rond de 150-200 euro, maar dan moeten er geen gekke dingen zijn als banden of remmen die vervangen moeten worden. Standaard wordt olie, oliefilter, (soms) transmissolie, luchtfilter, bougie en (weer soms) de V snaar vervangen. Remmen en klepspeling worden afgesteld. Als je een beetje handig bent, doe je het zelf. Complete pakketten met alle te vervangen onderdelen zijn voor rond de 50 euro te koop.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bij mij moeten zeker
Beide banden vervangen worden,
Olie moet ververst worden,
Remmen moeten gesteld worden.
En luchtfilter, bougies, carbarateur moeten magekeken worden.. Welke beurt raden jullie mij aan ??
Kleine of grote?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus als ik een grote beurt doe, en mijn banden worden verwisseld, en mijn olie wordt ververst betaal ik voor banden en olie extra??
paulus811
4 jaar geleden
Olie zit in de grote beurt, maar de banden moet je uiteraard betalen. Voor 3 tientjes per stuk heb je een goedkope band, maar voor een Michelin bijvoorbeeld kan dat oplopen tot een euro of 60 per band. Het vervangen van de achterband kost ook ongeveer een half uur omdat o.a. de uitlaat eronder uit moet.
paulus811
4 jaar geleden
Het klinkt alsof de vorige beurt al vrij lang geleden is, dan zou ik gaan voor een grote beurt. Wat is het merk en model van de scooter?