wie is er aansprakelijk voor schade die volgens de bromfiets hersteller,door het tanken van E10 komt?

ik heb van te voren nagekeken of de E10 geschikt is voor mijn bromfiets.en dat bleek zo te zijn.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
tinus1969
4 jaar geleden
En welke reden heb je om de bromfiets hersteller te geloven?

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je vooraf nagekeken hebt of de brommer geschikt is voor E10. Het is dus JOUW verantwoordelijkheid of je je bronnen correct hebt geraadpleegd. Dus ben jij in principe ook verantwoordelijk voor eventuele schade.

Dit tenzij de bron verwijtbaar nalatig is geweest. Is je bron b.v. de verkoper van de brommer geweest, of de fabrikant en is vanuit die rol expliciet aangegeven dat jouw brommer geschikt was voor E10 dan kun je hen aansprakelijk stellen.

Heb je alleen maar een willekeurige site geraadpleegd, of niet helemaal het juiste type opgegeven bij het zoeken of navragen, dan is de kans dat je werkelijk wat kunt verhalen op de bron bijna nul.