Je geeft bij je vraag niet aan of het om brandstof gaat of om motorolie.
Brandstof:
Plantaardige olie heeft een hoge viscositeit: het is een beetje stroperig. Daardoor kunnen de meeste motoren plantaardige olie niet zonder aanpassing van het brandstofsysteem verwerken. De aanpassing van het brandstofsysteem is vooral gebaseerd op het dun vloeibaar maken van de plantaardige olie.

Waar kun je plantaardige olie voor gebruiken ?
Plantaardige olie kun je gebruiken als energiebron voor dieselmotoren. Dat is niets nieuws: Otto Diesel, de uitvinder van de dieselmotor, gebruikte pindaolie (arachide).
Diverse smeerolie toepassing. Bijvoorbeeld kettingolie voor motorkettingzagen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een tweetaktmotor heeft mengsmering bij de benzine nodig.

Jij schrijft "voor nood" in je vraag. Voor nood kan zonnebloemolie best even als vervanging dienen voor de synthetische olie die normaal wordt bijgemengd.

Wees je er wel van bewust dat je scooter gaat ruiken als een slecht geluchte friettent !!!
De mensen om je heen zullen minder blij zijn met je noodoplossing.
Nooit zonnebloemolie als smeerolie gebruiken ,ingeval van nood zeer tijdelijk en zo snel mogelijk de motor inwendig reinigen,anders de kans op vastlopen van lagers zeeeeeeeeer groot