Wat zijn de kosten van een scooter voor een 17 jarige?

Hoi!
Ik ben 16,5 en wil misschien een scooter kopen. Nu kan ik alleen nergens duidelijk vinden wat een (maandelijkse) kosten zullen zijn. Nu vind ik dit best belangrijk om te weten voor het aanschaffen. Ik wil ga bijna beginnen met mijn autorijbewijs en hoef me daarom geen zorgen te maken over de kosten van een scooter rijbewijs. Ik ben dus ook van plan om vanaf mijn 17e scooter te rijden, mijn keuze gaat uit naar een Vespa Sprint. Alleen welke kosten brengt dit precies met zich mee? Ik kan dit namelijk nergens vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
ronron1212
4 jaar geleden
De je je rijbewijs wil gaan hallen wil niet zeggen dat je dan al op een scooter kan gaan rijden daarvoor heb je dan toch nog wel een scooterrijbewijs nodig. Je auto rijbewijs halen kan nog maanden duren.
ronron1212
4 jaar geleden
https://scholieren.nibud.nl/artikel/wat-kost-een-scooter/

Antwoorden (1)

Een Vespa Sprint is voor jouw leeftijd een erg dure scooter, de kosten zullen ongeveer zijn per maand (slag om de arm, want ik heb geen idee hoe en hoe vaak je de scooter zult gebruiken)

Afschrijving 30 euro
Verzekering 80 euro (ANWB, jouw leeftijd en 0 schadevrije jaren voor een Vespa Sprint 4T
Onderhoud 10 euro (in het begin minder, na enkele jaren iets meer)
Brandstof x (vul zelf maar in, scooter rijdt ongeveer 1 op 30 E95 benzine)

Reken dus op 125-150 euro per maand, uitgaande van een nieuwe scooter.
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Vanwaar de min? Dit ziet er realistisch uit.
LeonardN
4 jaar geleden
+Snap em ook niet.
paulus811
4 jaar geleden
Ik heb een min-naar op GV. Al geef ik een antwoord waar Einstein jaloers op is, dan nog staat er binnen de kortste keren een min. Dank aan jullie voor de +.
paulus811
4 jaar geleden
Overigens heb ik zelf twee Vespa scooters, dus het antwoord is uit eigen ervaring al is de all-risk verzekeringspremie voor een 54 jarige en veel schadevrije jaren slechts 175 euro per jaar. Door de diefstalgevoeligheid van Vespa's is de premie torenhoog. Als tiener zou ik eerder een Kymco of Piaggio (van zelfde concern als Vespa) nemen, dat scheelt enorm in de kosten al crossen bij mij door de wijk een enorm aantal tieners op peperdure Vespa's. Kennelijk gaat status voor de kosten....